שייקה – החיים הנסתרים של שייקה אופיר

תיק עיתונות לתקשורת

החל מה – 13 ביוני בבתי הקולנוע

בהפצת בתי קולנוע לב

diver

יחסי ציבור קולנוע לב: בירן תקשורת

תיק עיתונות

 

 

סרטו של ארי דוידוביץ    

 

צילום פיליפ בלאיש עריכה נעם עמית מפיקה שותפה ותחקיר אנה סומרשף מוסיקה מקורית רן בגנו עיצוב פסקול ומיקס אביב אלדמע מקליט יהב שמש תחקיר ויזואלי ערן ליטוין אנימציה ועיצוב סטילס ואנימציה איתי זיו עיצוב צבע ואון ליין סטיב סבן עיצוב גרפי וכרזה סהר מור צילום הכרזה אריה פוזנר תסריט, בימוי והפקה ארי דוידוביץ

 

ישראל 2019 | 110 דקות

 

הסרט "שייקה: החיים הנסתרים של שייקה אופיר" מופץ על-ידי בתי קולנוע לב

ויוקרן החל מיום חמישי 13.6.2019

בבתי קולנוע לב וברחבי הארץ

 

לפרטים נוספים: בירן תקשורת ויחסי ציבור, 03-6499888

 

 

סינופסיס

פסטיבל דוקאביב 2019 – התחרות הישראלית

הסיפור שטרם סופר על אחד מגדולי השחקנים הישראלים בכל הזמנים – שייקה אופיר. אין ישראלי שלא מכיר את אופיר כבדרן, פנטומימאי או כוכב קולנוע ותיאטרון – אבל לא רבים באמת הכירו את האדם שמאחורי אלף הפרצופים. ״שייקה״ מביא את סיפורו המלא של האיש שרצה יותר מכל להצחיק ולהיות נאהב, ואף הצליח להגיע לפסגת עולם הבידור בישראל ומחוצה לה, אבל שילם מחיר אישי ומשפחתי כבד. במקביל לקריירה המזהירה של אופיר, הסרט מפנה לראשונה זרקור אל הנשים המשמעותיות ביותר בחייו, ומשרטט – באמצעותן ובאמצעות משתתפים נוספים וחומרי ארכיון שטרם נראו – דיוקן אישי ופסיכולוגי מפתיע של האיש שהפך לאיקון תרבות.

הנשים הן אלו שמובילות את סיפורו: בתו הבכורה, עתליה אופיר, שנפרדה מאביה בניו יורק כשהייתה בת 7, מביאה את הסיפור הכואב של משפחתו הראשונה. עתליה, המתגוררת כיום בלוס אנג׳לס, חוזרת בסרט לניו יורק ולישראל כדי לגולל את סיפור הקרע המשפחתי שעיצב את חייה ואת חייו ומותו של אחיה, אלעד אופיר, שעליו נכתב השיר ״אלעד ירד אל הירדן״. אוהלה הלוי ז"ל, אמה של עתליה ואשתו הראשונה של שייקה, מספרת את סיפור אהבתם המסעיר, באמצעות הקלטות נדירות של יומן קולי שערכה בערוב ימיה, ומאירה באור חדש את דמותו. אשתו השנייה ואלמנתו הגאה, לידיה (בתו של הקומיקאי היידי ישראל שומאכר מהצמד המיתולוגי ״דג׳יגאן ושומאכר״) מובילה את סיפור פרק ב׳ בחייו, יחד עם בתם, השחקנית קארין אופיר, ובאמצעות סרטוני סופר 8 משפחתיים מרגשים. שלוש מתוך ארבע הנשים סוגרות את המעגל, בסופו של דבר, על רקע אירועי המחווה לרגל 30 שנה למותו של שייקה אופיר.

במקביל לסיפור האישי והפסיכולוגי, הסרט נוגע גם בתחנות הקריירה של אופיר, שהפך לאבי ההומור הישראלי ולאיקון תרבות, מעגן אותן בסיפורה התרבותי של ישראל בשנות ה-60׳, ה-70׳ וה-80׳, ושוזר קטעי במה וקולנוע אהובים, בין השאר, מתוך ״השוטר אזולאי״ בכיכובו של אופיר, הסרט הישראלי הראשון שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר ואף היה מועמד לאוסקר, לצד קטעי ארכיון שטרם נראו.

 

בין שאר המשתתפים בסרט

 

ניצה שאול                     כוכבת ״השוטר אזולאי״

שייקה לוי                      חבר ״הגשש החיוור״

גברי בנאי                     חבר ״הגשש החיוור״

נירה גל                         זמרת וחברה קרובה

גדי יגיל                         שחקן ובדרן

נעמי פולני                     כלת פרס ישראל 2019

דרור קרן                       שחקן וקומיקאי

יונתן גת                        עיתונאי ומבקר תרבות

שמעון גולדשטיין ז״ל      אחיו של שייקה אופיר

ישראל גוריון                  שחקן ופנטומימאי

רבק׳לה קרמר               חברת הצ׳יזבטרון

שושיק שני                    שחקנית וחברה

 

 

דבר הבמאי

 

יצירת סרט על דמותו של אחד הגדולים, אם לא הגדול מכולם בתחום המשחק, הבידור והפנטומימה בישראל – שייקה אופיר – זו בהחלט אחריות גדולה. במשך שלוש שנים, תקופת העשייה של הסרט, חשתי את האחריות הזו מוטלת על כתפיי, כמי שלקח על עצמו את המשימה – לספר את סיפורו של אדם שהפך לאייקון תרבות. הכישרון של שייקה באמת נצנץ למרחקים, גם אל מעבר לים, אבל שייקה נותר חידה, גם בעיניי. איש בעל אלף הפרצופים, שפרצופו האמיתי כמעט אף פעם לא באמת נחשף. ולכן, המטרה שעמדה לנגד עיניי הייתה בראש ובראשונה לנסות ולהכיר את שייקה האדם, את מה שמניע אותו, את מהלך חייו האישיים, את האנשים – ובעיקר – הנשים המשמעותיות בחייו.

הכל התחיל, למעשה, עם אלמנתו המיתולוגית של אופיר, לידיה, שאותה הכרתי לפני מספר שנים. כשהתנאים בשלו, לידיה הסכימה לפתוח בפניי את ביתה, את ארונותיה ואת מגירות לבה. היא הייתה ונשארה גברת אופיר עד יומה האחרון, וחוללה את ראשיתו של הסרט הזה, כמו פעולות נוספות שהצילו את שייקה מפני מחיקה מההיסטוריה התרבותית של ישראל, במהלך 30 השנים שעברו מאז מותו הטרגי. לידיה הלכה לעולמה לפני כשנה, ולא זכתה לראות את הסרט. אבל אני בטוח שהיא הייתה מתמוגגת לחזות בכל האהבה שהצופים בסרט מפגינים כלפיו. הסרט מוקדש לה.

שייקה הוא מאותן דמויות מרכזיות בתרבות הישראלית שעליהן גדלתי בשנות ה-70 וה-80, כשהיה בישראל ערוץ טלוויזיה אחד בשחור לבן, עם מאה אחוזי רייטינג. הוא היה שם על מסך הטלוויזיה, כמו גם על מסך הקולנוע – ולא רק ב-״השוטר אזולאי״, שזכה ב-״גלובוס הזהב״ ואף היה מועמד לאוסקר. היה לשייקה הכל, והוא היה הכל, ובכל זאת משהו החל להשתבש. אז מה באמת קרה שם, ואיזה שייקה תיקחו אתם מהסרט? את זה אני כבר משאיר לכם, הצופים.

 

על הבמאי – ארי דוידוביץ

 

במאי, מפיק וכותב. סרטיו הוקרנו על המסך הגדול, שודרו במיטב ערוצי הטלוויזיה והשתתפו בפסטיבלים בארץ ובעולם. נולד וגדל בחיפה. בוגר אוניברסיטת חיפה בפסיכולוגיה ולימודים כללים במדעי הרוח, ומוסמך האוניברסיטה העברית בתקשורת ועיתונות. את הכשרתו הקולנועית השלים בעבודה עם יוצרי קולנוע בולטים.

״שייקה״ הוא השלישי בטרילוגיית הביוגרפיות הדוקומנטריות שדוידוביץ יצר בשנים האחרונות. קדמו לו – ״תרצה אתר: ציפור בחדר״ (2015), שהביא לראשונה למסך את סיפור חייה ומותה המסתוריים של המשוררת תרצה אתר (זוכה פרס השופטים בפסטיבל הסרטים חיפה) ו-״מחכים לגודיק״ (2007), סיפור עלייתו ונפילתו של מלך המחזמר גיורא גודיק. בנוסף, ביים את הסרט "אלוף העולם שלי", על מסעו של אלוף ישראל באגרוף, מרחב מוהר, והפיק את הסרטים ״כל הבקרים השמחים״ (2012), ״חלומות של דובים״ (2013) ו-״לשמור בבטן״, סרט חדש על משפחה פונדקאית ייחודית, המתוכנן לצאת במהלך 2019.

טריילר

בעת שימוש יש לתת קרדיט באדיבות היפרמדיה, יס דוקו ובתי קולנוע לב

קליפים

בעת שימוש יש לתת קרדיט באדיבות היפרמדיה, יס דוקו ובתי קולנוע לב