תיק עיתונות לתקשורת

מופץ על ידי סרטי יונייטד קינג

החל מה -6 ביוני בבתי הקולנוע

diver

יחסי ציבור: בירן תקשורת

diver

תיק עיתונות

 

 

הסרט הישראלי "תל אביב על האש"- אשר זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה ובפרס השחקן בפסטיבל ונציה-
יעלה לאקרנים בארץ ב-6.6.19

 

לאחר שהוקרנה בבכורה בפסטיבל ונציה, זכתה בפרס הראשון בפסטיבל חיפה האחרון והצחיקה אנשים עד דמעות בפסטיבלים רבים נוספים, ב- 6/6 מגיעה הקומדיה הסאטירית "תל אביב על האש" לאקרנים ברחבי הארץ.

סאלם (קייס נאשף), הוא פלסטיני ממזרח ירושלים, היפסטר שעובד בצילומי הטלנובלה הפופולרית "תל-אביב על האש". מדי בוקר הוא עובר דרך מחסום ישראלי בדרכו לעבודה ברמאללה. אסי (יניב ביטון), מפקד המחסום, מגלה שסאלם עובד בטלנובלה שאשתו אוהבת, ומסכים לייעץ בכתיבת דמותו של קצין ישראלי בסדרה וזאת בתנאי שהסדרה תסתיים כמו שאשתו רוצה – בחתונה. שיתוף הפעולה הסודי בין השניים עובד נהדר, עד שהספונסרים הערבים מתערבים ומבקשים לכתוב סוף אחר לסדרה. לכוד בין הקצין הישראלי לספונסרים, סלאם צריך למצוא בדחיפות פתרון מקורי שיחלץ אותו מהצרה שאליה נקלע.

סרטו הארוך השני של סאמח זועבי, "תל אביב על האש", מתבונן על מציאות חיינו באופן מקורי, מורכב ומצחיק.

לצד קייס נאשף (שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בונציה) ויניב ביטון משתתפים בסרט גם יוסף סוויד, לטיסיה איידו, שיפי אלוני, לובנה אזאבל, סלים דאו ועוד.

"תל אביב על האש" הופק על ידי למה הפקות (ישראל), סמסה (לוקסמבורג), טי.אס (צרפת), ארטמיס (בלגיה), בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, קרן הקולנוע לוקסמבורג, יורימאז', קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, YES ומפעל הפיס. הסרט ייצא לאקרנים בארץ ב-6/6 על ידי סרטי יונייטד קינג- משה אדרי ולאון אדרי.

 

דבר הבמאי- סאמח זועבי

 

"תל אביב על האש היא קומדיה פוליטית על הנשים והאנשים שיוצרים, מפיקים ומשחקים באופרת סבון פופולרית מאוד בערבית. כל אדם באשר הוא יבין את האנרגיה הקומית בסיפור, היא נובעת מן הרהב של השחקנים, מפיתויי התהילה, מיחסי הקנאה במקום העבודה ומשאיפתם הבוערת של אנשים מן החוץ להשתחל אל הסדרה. רקע דומה העניק השראה לרנואר ("קאן-קאן צרפתי"), לפליני ("השיח' הלבן") וללוביץ' ("להיות או לא להיות"), ויצירותיהם הן שהעניקו לי השראה ליצירת הסרט הזה.

 

מיקמתי את 'אולפן ההפקה של הסדרה' ברמאללה. אופרת הסבון שמפיקים שם עוסקת ברומן בין מרגלת ערבייה לקצין ישראלי בכיר בתל אביב. הסרט מספר את סיפורו של סלאם, צעיר פלסטיני חסר ניסיון, שמתמנה לתסריטאי של אופרת הסבון הפופולרית לאחר מפגש מקרי עם קצין ישראלי במחסום. הקריירה הקריאטיבית שלו בנסיקה – עד שהוא מוצא את עצמו קרוע במחלוקת בין הקצין לבין המשקיעים אשר לסיום הסדרה.

 

התוצאה היא התנגשות קומית בין נראטיבים, ופוליטיקה מאחורי הקלעים, המשקפת את היום-יום של הסכסוך הישראלי-פלסטיני המקיף את הסיפור – ומתייחסת אליו.  השימוש הזה בקומדיה הוא ביסוד הסרט הזה מבחינתי, והוא יעניק לי מבט ייחודי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כשיצרתי את הסרט הראשון שלי באורך מלא, איש ללא סלולרי, התחוור לי בהדרגה כמה כוח והשפעה יש לקומדיה בהתמודדות עם סוגיות פוליטיות וחברתיות סבוכות. בתל אביב על האש אני רוצה להרחיב את הגישה הזאת, ולספר סיפור מורכב ובוגר יותר.

 

במהותו, תל אביב על האש הוא סיפורו של צעיר לא מגובש המגלה את עצמו כאמן. זה גם סיפורה של ברית חריגה בין סלאם, הפלסטיני חלק הלשון, לבין אסי, קצין בכיר בצה"ל. מערכת היחסים הזאת, שבנסיבות אחרות הייתה עשויה להתפתח לכדי שותפות יצירתית, נקטעת כשאסי אינו מסוגל להשלים עם העובדה שסלאם אינו תלוי בו. עם זאת, בסיפור מופגנת אהדה גם כלפי אסי, שהקדיש את חייו לצבא, אך מגלה שהיה מעדיף להיות חופשי כדי ליצור.

 

בתור יוצר סרטים שגדל במציאות זו, מצאתי את עצמי מתלבט בסוגיות ובמצבים שסלאם מתלבט בהם. בכל פעם שניגשתי לטפל ברעיון חדש, אפילו רעיון שרציתי שיהיה פשוט וא-פוליטי, מצאתי את עצמי לכוד בנראטיבים הישראלי והפלסטיני, סופג ביקורת מאנשים שרוצים שהיצירה תהיה פלסטינית יותר – או ישראלית יותר. בסרט סלאם מתפתח: בתחילה הוא רוצה להיות א-פוליטי, ואחר כך הוא מתחיל להבין את קולו ואת חוזקותיו – והוא משתמש בחוזקות אלה בצורה פוליטית. את המסע הזה עשיתי גם אני, ואני רוצה להפיק את הסרט כדי לזרוע אור על המסע הזה."

 

צלם: לורון ברונה; עורכת: קתרין שוורץ; מוסיקה: אנדרה דז'ייזק; עיצוב אמנותי: כריסטינה שאפר; תלבושות: מגדלנה לבוז; מנהלת הפצה: לירון אדרי; תסריט: דן קליינמן וסאמח זועבי; מפיקים: אמיר הראל, איילת קייט, מילנה פוילו, ז'יל סקוטו, ברנדר מישו, פטריק קינה, אליס בלוך, יאני טילטג'ס, קלוד ורינגו; במאי: סאמח זועבי

טריילר

בעת שימוש יש לתת קרדיט "באדיבות סרטי יונייטד קינג"